24 септември 2011 г.

SCOPUS 2011 - 1800 български публикации

Добра публикационна активност за първите 9 месеца на годината показват резултатите в базата данни SCOPUS. 1800 статии са вече статиите в SCOPUS с година на издаване 2011 г. Трима български учени имат вече публикувани по 28 научни статии. Това са Венелин Кожухаров, Леандър Литов и Матей Матееев.
Повечето техни публикациии са резултат на съавторство.

22 септември 2011 г.

Scopus в институтите Макс Планк


Базата данни Scopus на издателство Elsevier е използвана от престижните научни институти Макс Планк, Германия за да се създаде визуализация на съвместните им изследователски мрежи с местни и международни партньори. Библиографската база данни Scopus подпомага учените да идентифицират настоящи и потенциални партньори в научните изследвания.
Повече от 94 000 научни публикации от повече от 16000 институции за последните десет години са резултат от партньорствата между "Макс Планк" центровете и други институти и университети по света.

18 септември 2011 г.

Хенк Моед представя SNIP

Едно oт светилата на днешната наукометрия - Проф. Х. Моед ще бъде гост на Втория форум за стратегии в науката в София. Вижте видео на проф. Х. Моед от Университета в Лайден, Холандия, който създава и налага SNIP (Source Normalized Impact per Paper) - метод за оценяване на научните публикации в контекста на научната област към която принадлежат. Методът се прилага в SCOPUS.

Elsevier SciVerse Scopus ще оценява британската наука

Четирите финансиращи висшето образование органи във Великобритания (представлявани в Англия, Северна Ирландия, Шотландия и Уелс) ще използват базата данни SciVerse Scopus, като единствен библиометричен доставчик за Research Excellence Framework (REF), която ще оценява изследователските върхови постижения до 2014. Рамката е разработена, за да се оцени качеството на научните изследвания във институциите за висше образование във Великобритания. Екипът на Elsevier ще предоставя публикациите и свързаните с тях метаданни и цитати в базата данни на Scopus. Те ще бъдат актуализирани в реално време, така че максималният брой цитати на учени и институции да са взети впредвид.

15 септември 2011 г.

Допитване до обществеността относно Европейското научноизследователско пространство

ЕК започна допитване до обществеността, за да установи как да бъде подобрена изследователската среда в Европа. Целта е изграждане на Европейското научноизследователско пространство до 2014 г., което да позволи създаването на единен пазар на знанието, изследванията и иновациите.


Необходимостта да се даде тласък на европейската икономика означава, че трябва да извлечем най-доброто от нашата изследователска дейност. Ние искаме изследователската общност да каже какви са нейните нужди, за да можем с общи усилия да премахнем бариерите пред растежа и създаването на работни места“.


Мойра Гейгън-Куин, европейски комисар по изследователската дейност, иновациите и науката

Допитването ще продължи до 30.11.2011 г. на адрес:
http://ec.europa.eu/research/consultations/era/consultation_en.htm

13 септември 2011 г.

Втори форум за стратегии в науката


На базата на успеха и медийния интерес на първия форум за стратегии в науката, проведен през ноември 2010 г. взехме решение да продължим диалога и форумът да осигури платформа за обмен на мнения, идеи и визия за развитието на българската научна продукция.
Вторият форум за стратегии в науката, организиран от Elsevier ще се проведе на 4 октомври 2011 г. в София. Как ключовите мениджъри в академичната общност, правителствените среди и бизнеса могат да подобрят конкурентоспособността и международната видимост на българските научни изследвания и публикации са темите, които цели да дискутира тазгодишния форум. Прилагаме предварителна програма:
09:30 Откриване
10:00 Политики за стратегия в науката.
Доц. д-р Албена Вуцова, Министерство на образованието, младежта и науката
10:45 Международна видимост на научните публикации и рейтингова система. Боян Захариев, Програмен директор, Институт Отворено общество – София.
11:30 Използване на библиометриката за увеличаване на международната видимост. Хенк Моед, Старши научен съветник, Elsevier
14:00 Иновативни инструменти за подобряване на международната видимост на научната продукция. Коен ван дер Крогт, Продуктов мениджър продажби, Elsevier
15:15 Начини за увеличаване на ефективността и видимостта на научните публикации на институционално ниво. Проф. д-р Генка Петрова-Ташкова, Заместник-ректор по научната дейност на Медицинския университет - София
16:00 Практически стъпки за увеличаване на видимостта на вашето университетско списание: из опита на The European Journal of Tourism Research. Д-р Станислав Иванов, Академичен директор, Висше училище международен колеж (ВУМК) - Добрич
16:45 Въпроси и отговори
17:15 Край
(Форумът е с покани, а регистрацията е онлайн)

SciVerse SCOPUS - ново

През септември 2011 влезе в сила третото за т. г. обновление на SciVerse SCOPUS. Подобрените функции са на различни нива и са описани по-долу.
• По отношение на търсенето: сега Scopus предлага опция за ограничаване на търсенето по държава.
• Дадена е възможност за бързо сканиране на резултатите, като термините за търсене са изразени с удебелен шрифт на страницата с резултати.
• Сега в цитатите са добавени и URL адреси.
• Разширеното търсене в Scopus може да се позиционира в по-голямо поле по ширина и дължина, като е усъвършенствувана функцията за коригиране на синтактична грешка.

12 септември 2011 г.

Library Connect - новият брой

Library Connect - Новият брой на библиотечния бюлетин на Elsevier е на актуалната тема - маркетинг на библиотеката.

"Ако те не знаят какво правите тогава кажете им" е статия за началните стъпки в библиотечния маркетинг. В този брой можете да прочетете и за превръщането на библиотеката в електронен център за обучение. От статията за ориентирано към потребителите обслужване, ще научите, че това не е само модерна тема и, че да кажете да на предложение на читател не е трудно и понякога отнема много малко време и средства. Ще научите за състезанието "Apps for Library Idea Challenge 2011", за което сте информирани в блога ми. Ще се информирате за семинарите за млади учени и автори, които библиотеките предлагат. И как SCOPUS може да улесни работата Ви в библиотеката, когато тече акредитация.

Пълният текст на бюлетина е на http://libraryconnect.elsevier.com/lcn/0902/lcn0902.pdf И знайте - маркетингът отнема време, но пък е забавно. И не очаквайте резултатите на следващия ден.

6 септември 2011 г.

Бъдете мобилни със SciVerse ScienceDirect и SciVerse Scopus

През юли влязоха в употреба новите мобилни приложения за SciVerse ScienceDirect и SciVerse Scopus. Те се предлагат в различни версии (платени и безплатни), с различна функционалност и в зависимост от институционалния абонамент на потребителите.
Изследователите прекарват все повече време в движение, ето защо мобилните приложения се превръщат в основен фактор за това къде и как да се чете научна информация, а най-добрият вариант е навсякъде.
Потребителите на SciVerse ScienceDirect посредством мобилните приложения могат да търсят във всички списания в базата данни и да изтеглят пълнотекстови статии, а в SciVerse Scopus учените могат да търсят и да получават сигнална информация за нов брой на списание, нови резултати от търсене или тема в SciVerse Scopus. Вижте интерфейса на приложените изображения.
Освен подобряване на цялостната функционалност на SciVerse, този набор от нови услуги за крайните потребители - приложенията позиционират ScienceDirect и Scopus като динамични и технологично-прогресивни разпространители на научно-техническа и медицинска информация.
Потребителите на SciVerse ScienceDirect могат да изтеглят приложенията на адрес: http://www.info.sciverse.com/sciverse-mobile-applications/overview.

Потребителите на SciVerse Scopus могат да ползват безплатно мобилните приложения, ако притежават някои от устройствата (iPhone, BlackBerry, Android) с цел търсене и получаване на сигнална информация. Повече на: http://www.info.sciverse.com/sciverse-mobile-applications/sciverse-scopus-mobile.